
Festival Fascinatrix: open call a skúmanie monštruozity
Výzva pre Gen Z autorstvo na tému monštruozita, čarodejníctvo, viac-než-ľudské entity a ich subverzívny, emancipačný potenciál.

Výzva pre Gen Z autorstvo na tému monštruozita, čarodejníctvo, viac-než-ľudské entity a ich subverzívny, emancipačný potenciál.

Blíži sa 4. ročník (alebo tretí?!) Festivalu neprofesionálnych tvorcov divadiel jedného herca Robinson. Ako to vyzeralo na jeho 3. ročníku, Robinsone 2024? Píše Diana Laciaková.

Účastníci Zlatej priadky, Fedimu a Hviezdoslavovho Kubína zbystrite pozornosť!
Účinkujú vo vašej inscenácii herci vo veku 6 – 20 rokov? Má najviac 12 účinkujúcich? Trvá od 30 – 60 minút a nie je založená výlučne na jazyku?
PRIHLÁSTE SA!

„Zlatá priadka sa niesla v znamení ťažkých tém, ktoré rezonujú aj v detských kolektívoch – šikana, úzkosť, smrť blízkej osoby, vojna. Bolo by naivné myslieť si, že vojna a smrť sa detí netýkajú, obzvlášť v dnešnom svete, v ktorom zúri vojna za našimi hranicami,“ píše o 52. ročníku súťaže detskej dramatickej tvorivosti Silvia Vollman.

Za 30 rokov sa Divadelné dni svojou dramaturgiou rok čo rok posúvali ďalej, až je z nich dnes „nesúťažná“, nezávislá prehliadka neprofesionálneho činoherného divadla dospelých a divadla mladých. „Nesúťažná“ – pretože sa predsa len na nej ocenenia udeľujú, avšak nie tradičnou formou hodnotenia vymenovanou porotou. Nezávislá – pretože sa vymyká zo štruktúry postupových prehliadok koordinovaných spolu s Národným osvetovým centrom. Divadelné dni dnes svojou dramaturgiou naozaj pripomínajú viac festival ako prehliadku, majú bohatý sprievodný program, v ktorom už tradične majú svoje miesto aktivity a predstavenia pre najmenších divákov, ale aj rôzne divadelné súťaže a vzdelávacie formáty určené starším účastníkom. Hlavnú cenu festivalu (a finančnú odmenu) získava inscenácia, ktorá na základe hlasovania zástupcov prítomných súborov získa najviac bodov. Cenu Divácke oko zas získava inscenácia, ktorá pomerovo dostane najviac diváckych hlasov.
Reportáž z jubilejného ročníka napísala teatrologička Elena Knopová.

„14. ročník festivalu priniesol rôznorodý program, v ktorom dominovali divadelné predstavenia európskych vysokých umeleckých škôl,“ píše Tereza Mankovecká.