# umelecký prednes

Hviezdoslavov Kubín: Ako na odbornú reflexiu?

Súťaž v umeleckom prednese – či už ide o jednotlivcov alebo kolektívy – je viac ako snaha o víťazstvo. Je to príležitosť rásť, inšpirovať sa a rozvíjať svoje schopnosti. Súčasťou tejto príležitosti je rozborový seminár s odborníkmi na umelecký prednes, divadlá poézie a recitačné kolektívy, ktorého podstatou je spätná väzba pre súťažiacich. Niektorým ľuďom však práve hodnotenie odbornej poroty spôsobuje stres, vyvoláva nedôveru alebo dokonca sklamanie.
Na to, aby súťaž mohla fungovať ako „hra“, je potrebné, aby sa stretlo niekoľko faktorov. Ako vybrať (ako organizátor) porotu? Ako hodnotiť (ako odborná porota) a čo by mohlo pomôcť pri komunikovaní reflexie? Ako zvládnuť hodnotenie poroty (ako súťažiaci)?
Metodický materiál na tému pripravila Renata Jurčová.

VIAC INFO ↓

HK 71: Hlbšie, hlbšie nadýchnutie potrebuje pieseň

„Predlohy I. kategórie odrážali najmä hravý svet detí a zvierat. II. kategórii dominovali prirodzení rozprávači so zmyslom pre oslovenie publika, výrazovo tvárni interpreti schopní vytvoriť sugestívnu atmosféru či vystavať trefné pointy,“ píše v správe z kubínskeho javiska Jana Mikitková.

VIAC INFO ↓

HK 71: Vstúp do vecí a povedz, čo si videl

Vystúpenia recitátorov 3. kategórie výstižne charakterizuje verš z básne Miroslava Válka: „Vstúp do vecí a povedz, čo si videl.“ Všetci recitátori poctivo a so zaujatím „vstupovali“ do literárnych textov a prostredníctvom svojho prednesu prinášali divákom správu o tom, čo v nich „videli“ – píše predsedníčka poroty Eliška Sadíleková.

VIAC INFO ↓

Vzdelávací seminár (nielen) pre pedagógov: K umeleckému prednesu

EDUdrama, Renata Jurčová a Nová Cvernovka vás pozývajú na workshop umeleckého prednesu.
Vzdelávací seminár je určený pre pedagógov, tvorcov i hodnotiteľov. Účastníci budú prechádzať jednotlivými fázami vzniku umeleckého prednesu od výberu textu cez interpretáciu až po realizáciu a možnosti využitia prostriedkov umeleckého prednesu.

VIAC INFO ↓