# DŠ RosArt

Palárikova Raková ’24: Je čas nechať sa uniesť kúzlom divadla

„Motto už 56. Palárikovej Rakovej vystihovalo všetky súťažné predstavenia tohtoročnej prehliadky ochotníckych súborov s inscenáciami pôvodnej slovenskej tvorby. Kúzlo nemusí spočívať len v priamom očarení diváka práve videným a prežitým predstavením. Skutočné kúzlo a sila divadla je v kritickej reflexii našej súčasnosti, v otváraní pálčivých spoločenských problémov. Ale aj v spájaní hercov a divákov v prítomnom okamihu, zážitku poznania vykúpenom uvoľňujúcim smiechom a očistenom spoločným prežívaním emócií,“ píše porotca Viktor Kollár.

VIAC INFO ↓

BM 2024: Skutočne kvalitné divadlo

„Objavili sa inovatívne režijné koncepcie, nové zaujímavé texty, schopnosť dobre vystavať dramatickú situáciu, gag či pointu, zručne vymyslené výtvarné koncepcie aj kvalitná hudba. Súbory sa mohli navzájom v mnohom inšpirovať, rozborové semináre prebiehali v konštruktívnom duchu a festivalové Bravíčko bolo plné reflexií aj trefnej recesie,“ píše v záverečnom hodnotení Martina Mašlárová.

VIAC INFO ↓
Marianna Stančoková Foto: archív M. Stančokovej

Divadlo sú ústa, ktorými hovorím

„Divadelné štúdio RosArt je primárne dramaturgicky orientované na inscenovanie súčasnej drámy a hľadanie tém, ktoré rezonujú v dnešných ľuďoch. Cítime potrebu hovoriť o intímnych témach jednotlivca aj celospoločenských témach a našou snahou je prinášať široký diapazón polemických pohľadov. Kladieme otázky a hoci neponúkame presnú odpoveď, ponúkame možnosti náhľadu a nadhľadu.“ – Rozhovor s režisérkou, dramaturgičkou a manažérkou Divadelného štúdia RosArt v Ružomberku Mariannou Stančokovou.

VIAC INFO ↓
toggle icon