# Divadlo Dúhadlo

HK 71: Generácia Z & Emerging Adulthood

„V prípade víťaznej inscenácie (DS Datív, Nitra: Tri stratené detstvá) vychádzajúcej z novely Ivany Gibovej Babička sa opäť oživila debata o forme divadla poézie, o jej podstate i miere prestupnosti hraníc smerom k iným formám scénického umenia. Na druhej strane potešil svojím umeleckým hľadačstvom nitriansky súbor Nekondenzovaný chromozóm. A hoci experimentálna tvorba narazila na svoje limity, bol to skutočne osviežujúci a breath of fresh air. 71. ročník HK teda prezentoval inscenácie od klasického typu divadla poézie cez diela smerujúce k forme recitačného kolektívu (fókus na verbálnu zložku javiskového diela) až k hraničným dotykom s alternatívnym divadlom vrátane autorského divadla a divadelného experimentu, inklinujúc pritom k expresívnemu pohybovému divadlu,“ píše predsedníčka poroty Diana Laciaková.

VIAC INFO ↓

Ocenenia 102. Scénickej žatvy

Festival Scénická žatva, vrcholná prehliadka neprofesionálneho divadla na Slovensku, sa konal posledné štyri augustové dni tradične v Martine. V posledný večer festivalu odovzdávali významné osobnosti slovenského i českého divadla ocenenia Scénický veniec. Scénograf Jozef Ciller, herečka Katarína Šafaříková, režisér a dramaturg Ján Šimko, dramaturgička a kritička Martina Mašlárová a český režisér

VIAC INFO ↓

FEDIM 2024: Nahlas a jasne

„9. ročník Festivalu divadla mladých FEDIM v Tisovci opäť raz potvrdil, že v tejto kategórii sa tvorcovia neboja opustiť známe a dobre vyšliapané chodníčky. A pripomenul aj to, že úlohou divadla je nastavovať zrkadlo – kráse, ale i „ošklivosti“. A účastníci FEDIM-u sa rozhodne neboja formulovať svoj názor nahlas a jasne,“ píše v záverečnom hodnotení Zuzana Galková.

VIAC INFO ↓
Divadlo Dúhadlo, Bratislava: ČUDO. Foto: Jaroslav Dvorský

8. Festival divadla mladých. Tiché výkriky na FEDIM-e

„Na tohtoročnom FEDIM-e sa na témy duševného zdravia naladil každý mládežnícky divadelný súbor. Psychike jedinca venujeme v dnešnej dobe minimálnu starostlivosť najmä v detskom veku, keď to odreté koleno naozaj bolí a je v poriadku plakať hoci aj hodinu. Lebo to jednoducho bolí. A keď nám niekto kričí do tváre, aby sme nerevali, berie nám našu bolesť, s ktorou sme sa nestihli rozlúčiť. Potom nevieme, či tie ďalšie bolesti sú väčšie alebo menšie, okrúhle alebo hranaté…
V divadelnom ponímaní sa na FEDIM-e stretli mnohí talentovaní a múdri ľudia, ktorí nemusia ticho kričať, veď to sa ani nedá, to vedela len Helen Weiglová v postave Matky Guráže.“ – píše vo svojej správe z 8. ročníka Festivalu divadla mladých Katarína Mišíková Hitzingerová.

VIAC INFO ↓